Guanah觀我Story
제33권 3호(2023) 대한수학교육학회지 내용 본문
1. A Review of Statistics Education Reform Efforts in Korea
2. The Trends and Highlights of Mathematics Textbook Research in Korea via Topic Modelling
3. The Use of Technology in Korean Mathematics Education: A Systematic Review
4. A Review of Research Studies on Mathematics Teachers’ Use of Textbooks in Korea
5. A Systematic Review of Literature on Mathematical Problem Posing in Korea
6. A Study on Mathematical Modeling Trends in Korea
7. Research Trends in the Ill-Structured Problem-Solving of Mathematics Education in Korea
8. Mathematics-Centered STEAM Education in Korea: A Systematic Mapping Review of Empirical Studies
10. Looking Around Research on Proof in Mathematics Education in Korea
11. AI-integrated Mathematics Education: A Review of Literature in the Korean Context
12. 잠재적 구성 영역(ZPC)에서 상호작용을 통한 가역성의 학습 가능성에 대한 사례 연구
13. An Investigation of Proving-Related Tasks in Geometry: The Case of Grade 8 Korean Textbooks
14. 수학 내적 연결 관점에 따른 3차 교육과정 및 교과서의 현대적 재조명
15. 저성취 고등학생의 이차함수 학습 지원을 위한 비계설정 사례 연구
16. 수학 문제해결 과정에서 학습자의 인지부하 사례 분석
'수학數學Math Story > 대한수학교육학회' 카테고리의 다른 글
제25권 1호(2023) 학교수학 내용 (0) | 2024.03.20 |
---|---|
제33권 4호(2023) 대한수학교육학회지 내용 (0) | 2024.03.20 |
제33권 2호(2023) 대한수학교육학회지 내용 (0) | 2024.03.20 |
제33권 1호(2023) 대한수학교육학회지 내용 (0) | 2024.03.20 |
제24권 4호(2022) 학교수학 내용 (0) | 2024.03.19 |